- Que é unha franquicia? Quen son o franquiciado e o franquiciador?
Unha franquicia é unha relación xurídica e comercial entre o propietario dunha marca comercial, marca de servizo, nome comercial ou símbolo publicitario e un individuo ou grupo que desexa utilizar esa identificación nun negocio. En resumo é un tipo de relación contractual entre dúas persoas xurídicas: o franquiciado e o franquiciador.
- O franquiciado é toda aquela persoa física ou xurídica que, mediante certas condicións, obtén o dereito de comercializar e explotar produtos ou servizos baixo técnicas uniformes e esperimentadas con unha rentavilidade probada e con unha marca rexistrada.
- O franquiciador é o propietario dunha marca comercial, marca de servizo, nome comercial ou símbolo publicitario que lle ofrece ao franquiciado o dereito de comercializar e explotar os seus produtos ou servizos. Mediante o contrato de franquicia o franquiciador cede ao franquiciado a licencia dunha marca así como os métodos para lévar a cabo o negocio a cambio dunha de prestación monetarias.
A franquicia existiu durante moitos séculos, pero non chegou a fama ata a década de 1930 e 1950 en EEUU. As franquicias máis frecuentes eran as basadas na venta de alimentos ou establecementos de servizos.
Os orixes da franquicia en España remóntase a principios dos anos 60 cando empresas de orixe francés como Pingouin Esmeralda, Descamps ou Roldier instalaron as súas candenas de establecementos.
Dentro dunha franquicia podemos diferenciar varios elementos que cabe destacar. Por unha parte o “know-how” (saber hacer) no que o franquiciador cede ao franquiciado os métodos para facer funcionar o seu negocio a cambio dunha cuota periódica, o “royalty”.
A franquicia normalmente concédese por un período determinado e para un determinado territorio. Os acordos acostuman durar entre cinco e trita anos, coa posibilidade de cancelación ou remante anticipado mediante un preaviso. O incumprimento das cláusulas do contrato acostuma acarrear consecuencias graves para os franquiciados.
3. Que vantaxes e desvantaxes ten para o franquiciado?
VANTAXES :
- Ao asociarse con marcas coñecidas ou que ao menos teñen un mínimo prestixio, favorece ao franquiciado acotando o risco empresarial.
- Os seus comercios posúen un maior valor agregado.
- Unha das vantaxes máis favorables é o feito de que operan con marcas reconocidas.
- Conseguen optimizar a inversión inicial.
- Obteñen por parte do franquiciador capacitación e asesoramento constante.
- Teñen un maior porder de compra.
DESVANTAXES :
- Unha das grandes desvantaxes é a pérdida de independencia e creatividade.
- Deben pagar unhas cuotas ao franquiciador polo feito de explotar o seu produto.
- Son sometidos a controis por parte do franquiciador.
- Debe compartir ganacias co franquiciador.
4. Existen moitos tipos de franquicias. Averigua en que consisten os seguintes tipos:
- FRANQUICIA INDIVIDUAL:Trátase do contrato máis típico dos franquiciadores. Este concédelle o dereito de explotar unha soa franquicia ao franquiciado, é dicir, o franquiciado explota un só local e carece da posibilidade de abrir máis. Acostuman ser as franquicias que mellor funcionan.
- FRANQUICIA MAESTRA OU MÁSTER:
É un sistema que permita ao máster franquiciado a posibilidade de desenvolver e explotar o concepto de negocio dunha franquicia, nun país diferente ao de orixe desta. Este franquiciado será o responsable do desenvolvemento da marca en dito ligar. É o método máis utilizado para desenvolver unha franquicia a nivel internacional.
- FRANQUICIA CÓRNER:
Dáse cando un comerciante tradicional acepta destinar parte do seu local dunha forma exclusiva a unha determinada marca, baixo certas normas:
2. Hai unha maior independencia e menor esixencia por parte do franquiciador.
Natalia Fernández Díaz
No hay comentarios:
Publicar un comentario